مشخصات پژوهش

صفحه نخست /سنتز و شناسایی نانوذرات ...
عنوان سنتز و شناسایی نانوذرات مغناطیسی عامل دارشده با سدیم پلی اسپارتات: یک کاتالیست ناهمگن و قابل بازیافت مغناطیسی برای سنتزمشتقات 2-آمینو-4Hکرومن درشرایط بدون حلال
نوع پژوهش پایان نامه های تقاضا محور و غیر تقاضا محور
کلیدواژه‌ها آسپارتیک اسید، واکنش چندجزئی بتانفتول، نانوذرات مغناطیسی
چکیده کشف واکنش های چندجزئی یک زمینه نویدبخش، اساسی و موفقیت بزرگی در شیمی محسوب می شود. بنابراین مولکول ها و ساختارهای پیچیده و با ارزشی به صورت بسیار کارآمد، سریع و موثر و با صرف زمان کم بدون اینکه جداسازی حدواسط صورت گیرد، سنتز می شوند. محققان تلاش زیادی برای پیدا کردن و توسعه واکنش های چندجزئی جدید می کنند. در این پروژه با تثبیت آسپارتیک اسید بوسیله 3- آمینوپروپیل تری اتوکسی سیلان بر روی نانوذرات مغناطیسی Fe3O4/SiO2 ، یک کاتالیزور جامد بازی سنتز شد. کاتالیزور با موفقیت و در شرایط بدون حلال برای سنتز 2-آمینو 4H- کرومن ها استفاده شد. ساختار، سطح و خاصیت مغناطیسی کاتالیزور بوسیله تکنیک های مختلف از جمله BET، XRD، VSM، TGA و FT-IR مورد بررسی قرارگرفت. این نانوذرات جدید حاصله به دلیل داشتن خاصیت بازی به عنوان کاتالیزور جامد بازی در واکنش مشتقات آلدهید با مالونونیتریل و انول ها مورد استفاده قرار گرفت . فرایندی که در آن دو یا چند ترکیب قابل دسترس به طور همزمان و به صورت تک ظرف تولید محصول نمایند، واکنش چند جزئی نامیده می-شود. این واکنش ها بسیاری از اصول شیمی سبز نظیر انجام واکنش در شرایط بدون حلال، گزینش پذیری بالا، کم بودن زمان واکنش و بازده بالا و ... را رعایت می کنند.
پژوهشگران محمد علی بداغی فرد (استاد مشاور)، حسن مغانیان (استاد راهنما)، اکبر مبینی خالدی (استاد راهنما)، معصومه قنبری (دانشجو)