1 |
Analyzing Mitigation Devices in an EFL Textbook: The case of Market Leader Series
|
مهتاب فیاضی
|
سیدمحمد حسینی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1402/06/25
|
2 |
A Foucauldian Study of Power, Knowledge, and Body in Alice Munro’s Selected Short Stories
|
عبدالخالق حسین منجی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
حمید ورمزیاری
|
1402/06/08
|
3 |
A Study on Intersectionality and the Characters in Lorraine Hansberry's A Raisin in the Sun
|
لیلا راعد حسین الخزائی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
حمید ورمزیاری
|
1402/04/21
|
4 |
A Study on the Representation of Female Characters in Tony's Morrison The Bluest Eye Based on Simon De Beauvoir's Feminism
|
نور هادی دلفی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
مسعود کشاورز
|
1402/05/22
|
5 |
A Study on the Presentation of Mitigation Devices in American English File series
|
کاربر ژیرو کاربر
|
سیدمحمد حسینی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1401/11/12
|
6 |
A Comparative Study of Faulkner's The Sound and the Fury and its Persian Translation by Saleh Hosseini Based on Trajector/Landmark Alignment in Langacker's Cognitive Grammar: Implications for Language Teaching
|
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
سیدمحمد حسینی
|
1398/06/31
|
7 |
The Effect of Teaching Conditional Sentences (Type II), Active and Passive Voice, and Past Perfect Tense on Iranian EFL Learners Using Langacker's Cognitive Grammar
|
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
سیدمحمد حسینی
|
1399/11/09
|
8 |
بررسی نشانگرهای فراکلامی استفاده شده در قسمت های مختلف مقالات تحقیقاتی مجلات ملی و بین المللی توسط گویشوران مونث و مذکر بومی و غیربومی انگلیسی
|
مرضیه رنجبر
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
مجید عامریان (بازنشسته)، موسی احمدیان
|
1400/06/11
|
9 |
مقایسه محتوای فرهنگی کتاب های درسی زبان انگلیسی ایران و مصر در دو دوره متوسط اول و دوم
|
لیلی جرفی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
حمیدرضا دولت آبادی، هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
1400/06/15
|
10 |
تاثیر استفاده از نمایش در تدریس زبان انگلیسی بربسندگی و گفتار زبان اموزان ایرانی
|
حسن یلالی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
1400/06/10
|
11 |
بررسی تطبیقی کتاب های اموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران و ترکیه با رویکرد پسااستعمارگرایی
|
احسان مهری
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج، موسی احمدیان
|
1400/06/14
|
12 |
An Ecolinguistic Analysis of the Representation of Nature in American English File Series
|
|
سیدمحمد حسینی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1400/06/10
|
13 |
Interactional and Interactive Metadiscourse Markers in the Introduction and Literature Review Sections of Single-Authored and Multiple-Authored Applied Linguistics Research Articles
|
محمد سعید کوتی
|
موسی احمدیان
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1400/06/11
|
14 |
A Comparative Study of the Frequencies and Functions of Discourse Markers in Charlotte Bronte’s Jane Eyre and Margaret Atwood’s The Handmaid's Tale Based on Fraser’s Model with Pedagogical Implications
|
رامین نمکی عراقی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
علی محمد محمدی، محمد غفاری
|
1400/06/11
|
15 |
An Investigation of the Development and Use of Authorial Stance in Research Articles in ELT Professional Journals Based on Hyland's Model of Academic Interaction
|
لیلا بهرامی
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
مجید عامریان (بازنشسته)، هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
1398/06/27
|
16 |
On the Effects of Full Form-Focused Instruction, Focused and Unfocused tasks, and L1 Metalinguistic Comments on Accuracy and Durability of Iranian EFL Learners’ Recognition of English Grammatical Forms
|
سهیل رحیمی
|
موسی احمدیان
|
حمیدرضا دولت آبادی، مجید عامریان (بازنشسته)
|
1398/06/27
|
17 |
بررسی الگوهای کاربرد و تغییر منابع بیان موضع نویسنده در مقالات پژوهشی در سه ماهنامه تسول و ژورنال اموزش زبان انگلیسی بر اساس مدل تعاملات اکادمیک هایلند
|
لیلا بهرامی
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
مجید عامریان (بازنشسته)، هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
1398/06/27
|
18 |
رابطه بین تدریس بازتابی و ارزیابی معلمان از موفقیت دانش اموزان
|
احمد حدادی
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1392/08/11
|
19 |
The Effect of Practicing Collaborative Translation Activities on Iranian EFL Learners’ Grammar Learning
|
فاطمه حیدری
|
موسی احمدیان
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1397/11/15
|
20 |
A Study of Iranian EFL Male and Female Learners' Attitudes towards Cultural Representations in Iranian High School English Textbooks: Vision 1 and 2
|
اعظم السادات حسینی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
1397/11/17
|
21 |
Investigating the Language Functions and Speech Acts of Iranian High School Textbooks Prospect 1, 2, 3, and Vision 1 and 2, based on Van Ek's (1990) and Searle's (1976) Model, with Pedagogical Implication
|
فاطمه رضایی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
1397/11/17
|
22 |
A Comparative Study of the Frequencies and Functions of Discourse Markers in Farhady’s Research Methods in Applied Linguistics and Nunan’s Research Methods in Language Learning: with Pedagogical Implications
|
لیلا گندم کار
|
علی محمد محمدی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1397/09/14
|
23 |
Discursive Structures in Brexit: Focusing on The Prime Ministers of The United Kingdom, Ireland, and Scotland Talks: with Pedagogical Implications
|
هاجر حسینی
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1396/11/15
|
24 |
A Comparative Study of Using Intertexuality Elements in Woolf's To The Lighthouse, and its two Persian Translations by Saleh Hoseini and Khojaste Keyhan, with Implications for TEFL
|
مریم توانا
|
موسی احمدیان
|
مجید عامریان (بازنشسته)، هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
1397/06/31
|
25 |
A Comparative CDA of George Orwell's Animal Farm and its Two Persian Translations by Amir Amirshadi and Saleh Hosseini Based on Van Leeuwen's Model: With Pedagogical Implications
|
مینا حسینی
|
موسی احمدیان
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1396/11/14
|
26 |
on the relationship between EFL teachers' cognition and practice on teaching reading comprehension in state schools and private institutes in Golpayegan, Iran
|
محمدرضا رکوعی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
1394/08/04
|
27 |
A Critical Discourse Analysis of Gender Representation in the Iranian Senior High School English Books “Prospect3 & Vision 1” and “Interchange Intro & 1”
|
مسعود محمدی
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1395/11/13
|
28 |
On the Relationship between Extraversion and Introversion Personality Traits and Iranian EFL Learners' Performance on Multiple choice and Cloze Tests
|
حمیده محمدی
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1394/10/29
|
29 |
a comparative study of the impoliteness strategies used by English interlocutors in Television political debates based on Culpeper's model: the case of USA presidential election: a persian perspective
|
آرزو امیدی
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1395/11/11
|
30 |
the effect of reformulation on improving male and female efl learners' use of prepositions in writing in iranian state high schools and english private institutes
|
محمد عسگری
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
موسی احمدیان
|
1395/07/07
|
31 |
a critical discourse analysis of gender representation in the iranian senior high school english books Prospect 3 and Vision 1 and Interchange Intro
|
مسعود محمدی
|
هوشنگ یزدانی قره آغاج
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1395/11/13
|
32 |
a comparative study on focalization in Doris Lessing's two novels, The Fifth Child and Ben, In the world, based on Rimmon-Kenan's model: Implications for teaching narrative
|
مریم مردانشاهی
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
مسعود کشاورز
|
1395/11/13
|
33 |
The relationship between Iranian male and female EFL teachers' attitude toward school environment and their practices in the classroom
|
شهرزاد صادقی نژاد
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
حمیدرضا دولت آبادی
|
1395/11/12
|
34 |
The effect of reformulation on improving male and female EFL learners’ use of prepositions in writing in Iranian State High schools and English private institutes
|
محمد عسگری
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
موسی احمدیان
|
1395/07/07
|
35 |
On the Effect of Peer Scaffolding Technique on Iranian EFL learners’ Reading Comprehension
|
زهرا افشار
|
موسی احمدیان
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1394/10/26
|
36 |
On the relationship between Iranian EFL teachers’ understanding of reflective teaching and their burnout
|
غلامحسین خانعلین
|
موسی احمدیان
|
مجید عامریان (بازنشسته)
|
1394/10/29
|