۱۴۰۳/۱۲/۱۹
English
حمید ورمزیاری
مرتبه علمی:
استادیار
ارکید:
https://orcid.org/۰۰۰۰-۰۰۰۲-۴۶۹۴-۸۵۹۹
تحصیلات:
دکترای تخصصی
اسکاپوس:
۵۷۲۰۴۹۱۷۵۲۶
دانشکده:
دانشکده ادبیات و زبان های خارجی
نشانی:
پردیس شریعتی، دانشکدۀ ادبیات و زبانها، طبقۀ چهارم
تلفن:
پست الکترونیکی:
h-varmazyari [at] araku.ac.ir
صفحه نخست
تحصیلات
فعالیتهای پژوهشی
سوابق اجرایی
پیوندها
تحصیلات
کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی ، دانشگاه اراک ، ایران
(۱۳۸۰ - ۱۳۸۴)
عنوان پایاننامه:
کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی ، دانشگاه شهید بهشتی ، ایران
(۱۳۸۴ - ۱۳۸۷)
عنوان رساله:
دکترای تخصصی ترجمه ، دانشگاه علامه طباطبایی ، ایران
(۱۳۹۲ - ۱۳۹۷)
عنوان رساله:
بیشتر
فعالیتهای پژوهشی
مقاله چاپشده
مقاله ارائهشده
کتاب
پایان نامه های تقاضا محور و غیر تقاضا محور
نقد ترجمۀ محمدرضا صفوی از آیات اخلاقی قرآن بر اساس هنجار رابطهای چسترمن
فاطمه ورمزیادی، احمد امید علی، حمید ورمزیاری، ابراهیم اناری بزچلوئی (۱۴۰۳)
Investigating Translations of the Qur’anic Elaborative Discourse Marker Wæ in an English and Persian Parallel Corpus
Alimohammad Mohammadi, Hamid Varmazyari (2024)
بررسی ترجمه های انگلیسی فعل «أدراکـ» در قرآن کریم با استفاده از معناشناسی قالبی فیلمور
حمید ورمزیاری، هوشنگ یزدانی قره آغاج (۱۳۹۹)
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور
حمید ورمزیاری (۱۳۹۹)
Translators’ Identities within Approaches to Translation Sociology: A Comparative Study of Trainee Translators
Farzaneh Farahzad, Hamid Varmazyari (2018)
A Bourdieusian Perspective on Translator Training: Sociological Reflections and Implications
Farzaneh Farahzad, Hamid Varmazyari (2017)
Journal Citations in the Iranian Journal of Translation Studies: A Bibliometrical Analysis
Hamid Varmazyari (2017)
House's Newly Revised Translation Quality Assessment Model in Practice: A Case Study
salar manafi anari, Hamid Varmazyari (2016)
رویکرد سازنده گرای اجتماعی به ارزشیابی ترجمه
حمید ورمزیاری (۱۳۹۰)
انتخاب متن برای کلاس های ترجمه: از سطح دشواری متن تا تنوع متن
حمید ورمزیاری (۱۳۸۹)
Translation planning, and languages change: a cultural perspective
Hamid Varmazyari (2010)
احترام به حقیقت: جهل عامدانه در عصر اینترنت
فاطمه باقری، حمید ورمزیاری (۱۴۰۲)
زیتون
فاطمه باقری، حمید ورمزیاری (۱۳۹۶)
The Effect of Exposure to Podcasts on Enhancing the Level of Vocabulary Learning: Beginner EFL Learners
Hamid Reza Dowlatabadi, Hamid Varmazyari, Ghabas Yousef (2024)
Enhancing Learning in Diverse Classroom Environments: Pedagogical Strategies Employed in The Secondary Cycle in Iraq
Houshang Yazdani ghareaghaj, Hamid Varmazyari, Sahar Kadhim Saad Hosseini (2024)
Duty vs. Desire: A Study of Struggle for Feminine Identity in George Eliot's The Mill on the Floss and Virginia Woolf's To the Lighthouse Based on Social Identity Theory
Hamid Varmazyari, Hamid Reza Dowlatabadi, Agheel Lateef Dirawi (2024)
The Shocking Transformation of King Lear in Edward Bond's Lear
Hamid Varmazyari, Mohammad Ghaffary, Doaa Fadhil Al-Mufarji (2024)
The Relationship between Telegram Use and Iraqi Primary School EFL Students’ Reading Comprehension, Motivation, and Attitude
Houshang Yazdani ghareaghaj, Hamid Varmazyari, Mohammad Al Ali (2024)
Exploring Gendered Oppression in Nawal El Saadawi's Woman at Point Zero and Alice Munro's Lives of Girls and Women Based on Simone de Beauvoir's Feminist Theory
Hamid Varmazyari, Masoud Keshavarz, Attab Sahib Hasan Alfanhadaoe (2024)
بررسی تطبیقی مضمونشناسی و ریختشناسی سیب در گزیده قصههای عامیانۀ ایرانی و غیرایرانی
حسن حیدری، حمید ورمزیاری، ساجده اسدی (۱۴۰۲)
A Foucauldian Study of Power, Knowledge, and Body in Alice Munro’s Selected Short Stories
Majid Amerian, Hamid Varmazyari, Abdulkhaleq Hussein Manji (2023)
The Representation of the Binary Opposition of Nature and Culture in Iris Murdoch’s The Bell: An Ecocritical Approach
Mohammad Ghaffary, Hamid Varmazyari, Mustafa Ayyed Mohammed Mohammed (2023)
A Comparative Study of Magical Realism in Ahmed Saadawi’s Frankenstein in Baghdad and Franz Kafka’s Metamorphosis
Hamid Varmazyari, Mahdi Javidshad, Ahmed Najem Abed (2023)
A Feminist Reading of Margaret Atwood's Oryx and Crake: Simone de Beauvoir Theorist
Mahdi Javidshad, Hamid Varmazyari, Hanan Hadi Taher Dalfi (2023)
Feminine Trauma and Violence in British Theatre: A Study in Sarah Kane's Blasted and Crave
Mahdi Javidshad, Hamid Varmazyari, Farah Hameed Ahmed (2023)
The Effect of Roundtable Technique in Developing Students' Speaking Skill at Nasriyah's Intermediate Schools
Hamid Varmazyari, Houshang Yazdani ghareaghaj, Manar Ahmed Kamil (2023)
A Study of the Effects of Text-based Instruction on writing of Iraqi High School EFL Learners
Alimohammad Mohammadi, Hamid Varmazyari, Tamadhur Sami Rashash Alshams (2023)
A Critical Discourse Analysis of Gender Representation in the Iraqi's textbook "English for Iraq: 1st Intermediate" based on Fairclough's Model with Pedagogical Implications
Houshang Yazdani ghareaghaj, Hamid Varmazyari, Iman Abdulhameed Maseer (2023)
A Psychoanalytic Reading of Emotional and Life Experiences of Charlotte Brontë's Jane Eyre Based on Erik Erikson's Theory of Psychosocial Development
Hamid Varmazyari, Mohammad Ghaffary, Elaf Maki Mejbel (2023)
A Study on Intersectionality and the Characters in Lorraine Hansberry's A Raisin in the Sun
Majid Amerian, Hamid Varmazyari, Laila Raed Hussein Al-Khuzaie (2023)
The Study of the Relationship Between the Teacher and The Students in Writing Classes in Iraqi High School Students: A Communicative Approach
Hamid Reza Dowlatabadi, Hamid Varmazyari, Jilan Heidar Hadi Aloboodi (2023)
سوابق اجرایی
معاون پژوهشی، فرهنگی و اجرایی دانشکده
(۱۴۰۱ - ادامه دارد)
بیشتر
پیوندها
https://scholar.google.com/citations?user=1nYUvLMAAAAJ&hl=en
https://orcid.org/0000-0002-4694-8599
http://scimet.basu.ac.ir/Hamid_Varmazyari
بیشتر