۱۴۰۳/۱۲/۲۴
English
تورج سپهوند
مرتبه علمی:
دانشیار
ارکید:
https://orcid.org/۰۰۰۰-۰۰۰۲-۳۹۱۴-۷۰۴۸
تحصیلات:
دکترای تخصصی
اسکاپوس:
۵۷۴۶۵۴۲۳۰۰۰
دانشکده:
دانشکده علوم انسانی
نشانی:
دانشگاه اراک- گروه روانشناسی
تلفن:
پست الکترونیکی:
t-sepahvand [at] araku.ac.ir
صفحه نخست
فعالیتهای پژوهشی
پیوندها
فعالیتهای پژوهشی
مقاله چاپشده
مقاله ارائهشده
کتاب
پایان نامه های تقاضا محور و غیر تقاضا محور
طرح پژوهشی خاتمهیافته
اثربخشی درمان پذیـرش و تعهد بر دشواریهای تنظیم هیجان بیماران دیالیزی دارای افسردگی
فاطمه فراهانی، تورج سپهوند، مهدیه شفیعی تبار (۱۴۰۳)
تنظیم هیجان و عادات خواب کودکان مضطرب اجتماعی: اثرات درمان شناختی رفتاری هیجانمدار
زهرا بهرامی، تورج سپهوند (۱۴۰۲)
اثربخشی درمان رابطه کودک-والد بر ابعاد عملکرد خانواده در مادران کودکان پیشدبستانی: یک مطالعه نیمهتجربی
مینا شریفی، تورج سپهوند (۱۴۰۲)
اثربخشی درمان شناختی رفتاری هیجانمدار بر افسردگی و مؤلفههای آن در کودکان دارای اضطراب اجتماعی
زهرا بهرامی، تورج سپهوند (۱۴۰۱)
بررسی اثربخشی قصههای قرآنی بر سازگاری و مشکلات رفتاری دانشآموزان ابتدایی
افسانه روشنی، تورج سپهوند، محسن باقری (۱۴۰۱)
The effectiveness of cognitive rehabilitation of inhibitory control, transcranial direct current stimulation and combination of inhibitory control and transcranial direct current stimulation on inhibitory control and working memory in children with attention deficit disorder/hyperactivity
Sara Arshadi, Mostafa Nokni, Mohammad Asgari, Tooraj Sepahvand (2022)
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی کنترل مهاری، تحریک الکتریکی مغز و ترکیب توانبخشی کنترل مهاری و تحریک الکتریکی مغز بر کارکردهای اجرایی (بازداری رفتاریو انعطافپذیری شناختی) و کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی
سارا ارشدی، مصطفی نوکنی، محمد عسگری، تورج سپهوند (۱۴۰۱)
اثربخشی روش تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر باورهای هوشی و درک مطلب دانش آموزان در درس علوم
روژین رحمتی نژاد، تورج سپهوند، محسن باقری (۱۴۰۱)
مقایسه افسردگی و مؤلفه های آن در کودکان دبستانی با و بدون اختلال اضطراب فراگیر
تورج سپهوند (۱۴۰۰)
مقایسۀ بخشودگی و عملکرد خانواده در زنان فعال و غیرفعال در امور خیریه
تورج سپهوند، مهران علایی مقدم (۱۴۰۰)
دشواریهای تنظیم هیجان در دانشجویان سیگاری دارا و بدون اضطراب اجتماعی
تورج سپهوند، علیرضا بهرامی، محدثه بیات (۱۴۰۰)
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفه ای بر مهارت حل مسأله دانشجویان
شیوا اباذری، محسن باقری، تورج سپهوند (۱۴۰۰)
پیشبینی اضطراب فراگیر در افراد روانرنجور بر مبنای تابآوری
تورج سپهوند، محدثه بیات (۱۴۰۰)
نقش انعطاف پذیری شناختی در اضطراب فراگیر افراد دارای روان رنجوری
تورج سپهوند (۱۴۰۰)
اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی در نوجوانی: تمایزاتی بر مبنای میزان تکانشگری، درک کنترل پذیری و جایگزین های شناختی
تورج سپهوند (۱۳۹۹)
مقایسه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای ضمنی هوش در دانش آموزان تیزهوش و عادی دوره دوم متوسطه
تورج سپهوند، مهناز میرچناری (۱۳۹۹)
Explaining Anger in Atypical Social Anxiety Disorder Based on Impulsivity and Risk Perception
Tooraj Sepahvand, Khalil Karami (2020)
Cognitive flexibility of smokers in the context of social anxiety
Tooraj Sepahvand (2020)
مقایسه علائم روانی و جسمانی اضطراب کروناویروس در افراد با سطوح بالا و پایین تعهد به فعالیت بدنی
علیرضا بهرامی، تورج سپهوند، مهدی زهره وند (۱۳۹۹)
Comparison of the Effectiveness of Narrative and Non-Narrative Documentary Films on Learning and Retention of Environmental Concepts
سعید شاه حسینی، تورج سپهوند (۱۳۹۹)
ارتباط تعهد به فعالیت بدنی، شایستگی حرکتی ادراک شده و اختلال اضطراب فراگیر در نوجوانان
جلیل مرادی، تورج سپهوند (۱۳۹۹)
تبیین امیدواری بر مبنای حمایت سازمانی ادراک شده و معنویت محیط کاری
تورج سپهوند (۱۳۹۸)
مقایسۀ اعتماد اجتماعی سالمندان کم بینا و نابینای ورزشکار و غیرورزشکار
جلیل مرادی، تورج سپهوند، مریم عبادی (۱۳۹۸)
مقایسه اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی در کودکان چپ برتر و راست برتر دارای علائم افسردگی
تورج سپهوند، جلیل مرادی (۱۳۹۸)
نقش روان رنجوری و ذهن آگاهی در پیش بینی کیفیت زندگی بیماران دیابتی شهرستان دلفان
خلیل کرمی، جواد کریمی، تورج سپهوند (۱۳۹۸)
نقش معنویت محیط کاری و تاب آوری در پیش بینی بهزیستی روان شناختی کارکنان
تورج سپهوند (۱۳۹۸)
The effectiveness of integrated model of self-regulation-attachment couple therapy on dimensions of marital satisfaction of insecure couples
Tooraj Sepahvand (2019)
بررسی روند تحولی امیدواری و مؤلفه های آن در کارکنان: یک مطالعه مقطعی از ۲۰ تا ۶۰ سالگی
تورج سپهوند، خلیل کرمی (۱۳۹۸)
اثربخشی الگوی زوج درمانگری تلفیقی خود تنظیم گری-دلبستگی بر تکانشگری ناکارآمد و دشواری های تنظیم هیجانی زوجین
تورج سپهوند (۱۳۹۸)
افسردگی و اضطراب اجتماعی کودکان دبستانی در بستر انعطاف پذیری شناختی مادران
تورج سپهوند (۱۳۹۸)
مقایسه تنظیم هیجان و انعطاف پذیری شناختی در بین نمونه های غیربالینی نوجوانان با علائم اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی
تورج سپهوند، فاطمه مرادی (۱۳۹۷)
آمادگی اعتیاد بر مبنای الگوی غیرمعمول مضطرب تکانشگر اضطراب اجتماعی: نقش خشم و تکانشگری
تورج سپهوند (۱۳۹۷)
مقایسه امیدواری و خودکارآمدی در معتادان موفق (بدون لغزش) و ناموفق (دارای لغزشهای مکرر) تحت درمان نگهدارنده با متادون
تورج سپهوند (۱۳۹۷)
پیش بینی بهزیستی روانشناختی کارکنان بر مبنای حمایت سازمانی ادراک شده، معنویت محیط کاری و خودکارآمدی
تورج سپهوند، سید مهدی مجیدی کرهرودی، سعید موسوی پور، فرحناز سپهوند (۱۳۹۷)
پیشبینی اضطراب اجتماعی کودکان دبستانی بر اساس مشکلات در تنظیم هیجانی و انعطاف پذیری شناختی مادران
نیلوفر مقدم پور، تورج سپهوند (۱۳۹۷)
کنترل شناختی دو گروه نوجوانان دارای تمایل زیاد و کم به اعتیاد: یک مطالعه ی مقایسه ای
صغری اکبری چرمهینی، مرضیه السادات سجادی نژاد، مهدیه شفیعی تبار، تورج سپهوند (۱۳۹۷)
اثربخشی برنامه گروهی توانمند سازی زناشویی انریچ بر رضایت زناشویی و سلامت روان همسران
تورج سپهوند، سید کاظم رسولزاده طباطبایی، محمد علی بشارت، عباسعلی الهیاری (۱۳۹۴)
بررسی اثر بخشی برنامه توانمند سازی زناشویی، بر کاهش مشکلات زناشویی و تکانشگری ناکارآمد زوجین در معرض جدایی و طلاق
تورج سپهوند (۱۳۹۴)
اثربخشی الگوی زوج درمانگری تلفیقی خود تنظیم گری-دلبستگی بر رضایت زناشویی و سلامت روانی زوجین
Tooraj Sepahvand, Seyed Kazem Rasoolzade Tabatabaei, Mohammad Ali Besharat, Abbas Ali Allahyari (2015)
مقایسه مدل زوج درمانگری تلفیقی مبتنی بر خود تنظیمگری- دلبستگی با مدل غنی سازی زناشویی انریچ در افزایش رضایت زناشویی و بهزیستی روان شناختی زوجین
تورج سپهوند، سید کاظم رسولزاده طباطبایی، محمد علی بشارت، عباسعلی الهیاری (۱۳۹۳)
اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد درمانی بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان نابینا
حسین حاجیان، مهدیه شفیعی تبار، تورج سپهوند (۱۴۰۱)
مقایسه هراس اجتماعی و تکانشگری در دانشجویان سیگاری و غیرسیگاری
تورج سپهوند، زهرا بهرامی (۱۴۰۰)
مقایسه خشم و دشواری های تنظیم هیجان در دانشجویان سیگاری و غیرسیگاری
تورج سپهوند، فاطمه محمودی (۱۴۰۰)
مقایسه عواطف مثبت و منفی، خشم و افسردگی در افراد مضطراب اجتماعی و عادی
تورج سپهوند، زهرا بهرامی (۱۳۹۸)
مقایسه میزان خشم و مؤلفه های آن در دانشجویان سیگاری با و بدون اضطراب اجتماعی
تورج سپهوند، مهدی زهره وند، میلاد خلیلی (۱۳۹۸)
مقایسه عواطف مثبت و منفی در افراد مضطراب اجتماعی وعادی
تورج سپهوند، زهرا بهرامی (۱۳۹۷)
نقش افسردگی و تکانشگری در تبیین خشم غیر بالینی
تورج سپهوند، محدثه بیات، مهدی زهره وند، سجاد بهرامن (۱۳۹۷)
امیدواری و ادراک خطر عواملی روانشناختی در پاسخ به درمان نگهدارنده با متادون
تورج سپهوند، مهدی زهره وند، سجاد بهرامن، محدثه بیات (۱۳۹۷)
مقایسه بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدی در معتادان بدون لغزش و دارای لغزش های مکرر تحت درمان نگهدارنده با متادون
تورج سپهوند، مهدی زهره وند، سجاد بهرامن، محدثه بیات (۱۳۹۷)
رابطه تاب آوری و حمایت سازمانی ادراک شده با بهزیستی روان شناختی کارکنان
تورج سپهوند (۱۳۹۷)
اثربخشی زوج درمانگری تلفیقی خودتنظیم گری دلبستگی بر دشواری های تنظیم هیجانی و سلامت زوان زوجین
تورج سپهوند (۱۳۹۵)
پیش بینی میزان اضطراب اجتماعی کودکان دبستانی بر اساس دشواری های تنظیم هیجانی و انعطاف پذیری شناختی والدین
نیلوفر مقدم پور، تورج سپهوند (۱۳۹۵)
بررسی اثر بخشی آموزش مثبت اندیشی بر خلاقیت و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر بروجرد
مریم بیاتی، تورج سپهوند (۱۳۹۵)
روانشناسی اجتماعی: مقدمه ای بسیار کوتاه
تورج سپهوند، خلیل کرمی (۱۳۹۹)
مقایسه فرایندهای شناختی در ورزشکاران، غیرورزشکاران و افراد چاق
تورج سپهوند، علیرضا بهرامی، مصطفی بیگلری (۱۴۰۲)
مقایسه میزان سازگاری و عملکرد خانواده در زنان و مردان جوان بهبود یافته از کرونا
تورج سپهوند، زینب السادات حسینی دستجردی (۱۴۰۲)
بررسی مولفههای مثلث شناختی در افراد افسرده با نمرات پایین مسیر و عاملیت امیدواری
تورج سپهوند، مریم اعتدالی دهکردی (۱۴۰۲)
ارتباط اضطراب حالت- صفت با عزت نفس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دارای سطح بالای اعتیاد به تلفن همراه
تورج سپهوند، مهدی تاج آبادی (۱۴۰۱)
بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی در دوران آموزش مجازی دانشجویان علوم انسانی دانشگاه اراک
تورج سپهوند، هدیه غفوری (۱۴۰۱)
رابطه باورهای هوشی و خودکارآمدی ریاضی با موفقیت تحصیلی در دروس آمار وریاضی دانشجویان دانشگاه اراک در دوره آموزش مجازی
تورج سپهوند، عصمت قنبری (۱۴۰۱)
پیشبینی نشانههای اختلال وسواسی- جبری بر اساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و سبکهای هویت
تورج سپهوند، صغری اکبری چرمهینی (۱۴۰۰)
تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی ذهنی الکترونیکی بر خود پنداره تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان دخترپایه پنجم دبستان شهرستان فراهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
صغری اکبری چرمهینی، تورج سپهوند، زهرا نظری (۱۴۰۰)
مقایسه اثربخشی تمرینات پیلاتس با ترکیب تمرینات پیلاتس و تمرینات توانبخشی شناختی بر کارکرد های اجرایی و اضطراب بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز
تورج سپهوند، امیر حسین کاظمی (۱۴۰۰)
پیش بینی میزان وسواس فکری- عملی بر مبنای اضطراب کرونا ویروس و دشواری تنظیم هیجان
تورج سپهوند، مریم رجبی (۱۴۰۰)
پیش بینی ناگویی هیجانی نوجوانان بر اساس سبک های دفاعی، انعطاف پذیری شناختی و دشواری در تنظیم هیجان مادران
تورج سپهوند، مریم کاظمی (۱۴۰۰)
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیـرش و تعهد بر امیدواری، دشواری تنظیم هیجان و سلامت عمومی مبتلایان دیالیزی دارای افسردگی
تورج سپهوند، مهدیه شفیعی تبار، فاطمه فراهانی (۱۴۰۰)
اثربخشی درمان مبتنی بر رابطه والد-کودک (CPRT) بر مهارت های اجتماعی-هیجانی کودکان پیش دبستانی، پذیرش والدینی و عملکرد خانواده
تورج سپهوند، مینا شریفی (۱۴۰۰)
نقش برنامه درسی پنهان در فرسودگی تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه دوازدهم رشته علوم تجربی شهرستان نورآباد
سید شمس الدین هاشمی مقدم (بازنشسته)، تورج سپهوند، فرشته فاضلی داود (۱۳۹۹)
اثربخشی درمان شناختی- رفتاری هیجان مدار بر اداراک شایستگی، تنظیم هیجانی، افسردگی و عادات خواب کودکان دارای اضطراب اجتماعی
تورج سپهوند، صغری اکبری چرمهینی، زهرا بهرامی (۱۳۹۹)
بررسی نگرش معلمان به فناوری های نوین در آموزش؛ بر اساس دو مولفه سوادرسانه ای و مهارت های عملی (مورد مطالعه مدارس ابتدایی شهر اهواز)
سعید شاه حسینی، تورج سپهوند، میعاد کاظمی (۱۳۹۹)
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی جاناسن بر اضطراب امتحان دانش آموزان دارای سبک های تفکر قانون گذارانه، اجرایی و قضایی
تورج سپهوند، محسن باقری، زینب السادات حسینی (۱۳۹۹)
پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری شناختی و سبک های حل مسأله در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه رشته علوم انسانی شهرستان اسدآباد در سال تحصیلی ۹۹ـ۹۸
سید شمس الدین هاشمی مقدم (بازنشسته)، تورج سپهوند، زهرا مرادی مخصوص (۱۳۹۹)
اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی بر راهبرد های شناختی تنظیم هیجان و باور های فراشناختی دانشجویان نابینای شهر اصفهان
مهدیه شفیعی تبار، تورج سپهوند (۱۳۹۹)
مقایسه اثر بخشی روش تدریس بارش مغزی با روش تدریس بارش مغزی همراه با آموزش مدل شادمانی فوردایس بر خلاقیت، علاقه به درس، یادگیری و یادداری زبان آموزان پسر نوجوان شهر اصفهان
سعید موسوی پور، تورج سپهوند، غزاله سادات میرزاده (۱۳۹۹)
بررسی تاثیر آموزش صلح برخشم،بخشودگی بین فردی و روابط بین فردی دانش آموزان ابتدایی شهرستان دره شهر
تورج سپهوند، سعید شاه حسینی، داریوش آقایی (۱۳۹۹)
مقایسه سازگاری و مشکلات رفتاری دانش آموزان دارای نتایج ارزشیابی توصیفی چهارگانه در درس مطالعات اجتماعی
تورج سپهوند، محسن باقری، سجاد رضایی (۱۳۹۹)
تاثیرآموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای بر مهارت حل مسئله واشتیاق تحصیلی دانشجویان تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷
محسن باقری، تورج سپهوند، شیوا اباذری (۱۳۹۸)
تاثیرآموزش ترغیبی بر رشد اخلاقی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دختر پایه ششم شهرستان خوانسار در درس مطالعات اجتماعی سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷
محسن باقری، تورج سپهوند، زهرا سید صالحی (۱۳۹۸)
اثربخشی روش تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر حافظه کاری و خود پنداره ریاضی
تورج سپهوند، بهمن یاسبلاغی شراهی، فاطمه فراهانی (۱۳۹۸)
اثربخشی روش تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر باورهای هوشی و درک مطلب دانش آموزان
تورج سپهوند، محسن باقری، روژین رحمتی نژاد (۱۳۹۸)
تاثیر قصه های قرآنی بر رفتارهای کلاسی و سازش-یافتگی (آموزشی، عاطفی ، اجتماعی) دانش آموزان سوم ابتدایی
تورج سپهوند، محسن باقری، افسانه روشنی (۱۳۹۸)
تاثیر آموزش ادراک فضایی-دیداری بر میزان علاقه به درس، یادگیری و یادداری مباحث هندسه ریاضی پایه چهارم ابتدایی دانش آموزان دختر شهر اراک در سال ۹۷-۱۳۹۶
سعید موسوی پور، تورج سپهوند، الهام کاظمی مهر آبادی (۱۳۹۷)
مقایسه پیشرفت تحصیلی، مهارت های ارتباطی، ادراک شایستگی و رفتارهای کلاسی دانش آموزان کلاس های مختلط و تک جنسیتی
تورج سپهوند، محسن باقری، سمانه محمدی فر (۱۳۹۷)
نقش برنامه درسی پنهان در انگیزش پیشرفت تحصیلی و رفتار انضباطی دانش آموزان دختر پایه ششم دوره ابتدایی شهرستان شازند
سید شمس الدین هاشمی مقدم (بازنشسته)، تورج سپهوند، سعیده عاجلو (۱۳۹۷)
نقش میزان کاربرد فناوری آموزشی در هوش اجتماعی و ادراک شایستگی دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه شهرگرگان (سال تحصیلی ۹۷-۹۶)
تورج سپهوند، سعید شاه حسینی، مریم جهانتیغ (۱۳۹۷)
تولید رسانه ی شنیداری همراه با جلوه های صوتی و سنجش تأثیر آن بر روان خوانی و به خاطرسپاری متون ادبی (اشعار) در نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک
سعید شاه حسینی، تورج سپهوند، فاطمه محمدی (۱۳۹۷)
رابطه خودکارآمدی رایانه ای، خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با نگرش نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه اراک در نیمسال تحصیلی۹۶-۱۳۹۵
تورج سپهوند، محسن باقری، زهرا رحمتی (۱۳۹۶)
تاثیر بسته آموزشی مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر میزان بارشناختی، یادگیری و یادداری درس زیست شناسی دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه شهر ملایر
تورج سپهوند (۱۳۹۵)
تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر میزان بار شناختی، یادگیری و یادداری درس زیست شناسی دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه شهر ملایر در سال تحصیلی ۹۴-۹۵
سعید موسوی پور، تورج سپهوند، راحله ساریخانی (۱۳۹۵)
افسردگی و اضطراب (اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی)کودکان دارای برتری جانبی متفاوت در زمینه انعطاف پذیری شناختی مادران
تورج سپهوند، جلیل مرادی (۱۳۹۸)
مقایسه تأثیر شکل روایی با شکل غیرروایی مقوله ای در فیلم های مستند بر یادگیری، یادآوری مفاهیم و نگرش بینندگان در حفظ منابع طبیعی
سعید شاه حسینی، تورج سپهوند (۱۳۹۷)
بررسی میزان امیدواری و بهزیستی روان شناختی کارکنان شرکت توزیع برق استان مرکزی بر مبنای عوامل اجتماعی- سازمانی (حمایت ادراک شده سازمانی)، معنوی (معنویت در محیط کار) و روان شناختی (تاب آوری و خودکارآمدی)
تورج سپهوند، سعید موسوی پور، سید مهدی مجیدی کرهرودی (۱۳۹۶)
بررسی کنترل شناختی تمایل به رفتارهای پرخطر در نوجوانان
صغری اکبری چرمهینی، تورج سپهوند، مهدیه شفیعی تبار، مرضیه السادات سجادی نژاد (۱۳۹۵)
پیوندها
https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=MCmWv7MAAAAJ
https://orcid.org/0000-0002-3914-7048
http://scimet.basu.ac.ir/Fakhteh_Soltanitafreshi
بیشتر