1403/09/02
English
علی محمد محمدی
مرتبه علمی:
استادیار
ارکید:
https://orcid.org/0000-0002-7087-0656
تحصیلات:
دکترای تخصصی
اسکاپوس:
57224993349
دانشکده:
دانشکده ادبیات و زبان های خارجی
نشانی:
دانشگاه اراک- گروه زبان و ادبیات انگلیسی
تلفن:
پست الکترونیکی:
a-mohammadi [at] araku.ac.ir
صفحه نخست
فعالیتهای پژوهشی
سوابق اجرایی
پیوندها
فعالیتهای پژوهشی
مقاله چاپشده
A pragmatic analysis of the ْQuranic discourse marker Fa in parallel corporal a study of two Persian translations of the Holy Quran
Alimohammad Mohammadi (2644)
کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمه شفاهی همزمان
علی محمد محمدی (1403)
بررسی نظام مدیریت گفتمان در آثار ادبی فارسی و انگلیسی بر اساس تحلیل گفتمان تطبیقی
علی محمد محمدی، مرتضی عبدلی (1403)
تحلیلی منظورشناختی بر آفرینش گفتمان بر مبنای تلویح در ترجمه گفتمان نمای و در پیکره های موازی
علی محمد محمدی، محمود ینگی مبکی (1403)
Monitoring Discourse in Translation: An Analysis of the Qur’anic Elaborative Discourse Marker wa in Parallel Corpora
Alimohammad Mohammadi (2024)
تحلیلی منظورشناختی بر ترجمه های فارسی و کردی گفتمان نمای قرآنی و در پیکرههای موازی
علی همتی، علی محمد محمدی (1402)
A Pragmatic Analysis of the Application of Implicitation in the Process of the Construction of Discourse in Simultaneous Interpretation: A Study of Discourse Markers
Alimohammad Mohammadi (2023)
A Pragmatic Analysis of the Translation of the Quranic Discourse Marker Thumma in Kurdish and Persian Parallel Corpora
Alimohammad Mohammadi, Ali Hemmati (2023)
رابطه بین عناصر گفتمانی در پیکرههای موازی: موردپژوهیِ ترجمه شفاهی همزمان
علی محمد محمدی (1402)
An Analysis of the Iranian Simultaneous Interpreter’s Strategies Based on Translation Spotting: A Study of Inferential and Temporal Discourse Markers
Alimohammad Mohammadi (2022)
A Pragmatic Exploration of the Temporal Discourse Marker Thumma in Parallel Corpora of Two Persian Translations of the Quran
Alimohammad Mohammadi (2022)
Investment in English Language Learning and Ethnocentrism: A Study of the Relationship in a Multi-Ethnic Context
Afsaneh Nameni, Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi (2022)
A Pragmatic Analysis of the Quranic Temporal Discourse Markers in Parallel Corpora: A Study of two Persian Translations
Alimohammad Mohammadi (2022)
Ethnocentrism and Investment in in Learning English in Multicultural English classroms
Afsaneh Nameni, Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi (2022)
تحلیلی گفتمان شناختی بر طیف های نقشیِ گفتمان نماها در نقد ترجمه:کاربردهای آموزشی و پژوهشی در مدیریت گفتمان
علی محمد محمدی، رحیم دهقان (بازنشسته) (1400)
تحلیلی منظورشناختی بر ترکیب و همایی گفتماننماها در متون: کاربردیشدگی نقش گفتماننماها
علی محمد محمدی (1400)
تحلیلی گفتمانشناختی بر کاربرد گفتماننماها در قرآن کریم: به سوی معرفی الگوی مدیریت گفتمان بر اساس متون قرآنی
علی محمد محمدی (1400)
Developing EFL Learners’ Intercultural Sensitivity Through Computer-Mediated Peer Interaction
Parastou Gholami Pasand, Majid Amerian, Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi (2021)
An Analysis of the Underspecifications of “AND” in Parallel Corpora: A Case Study in Simultaneous Translation in Iranian Context
Alimohammad Mohammadi (2021)
The Relationship between Graded and Tested Achievement: Do Gender and Proficiency Level Make a Difference?
Majid Nowruzi, Majid Amerian, Houshang Yazdani ghareaghaj, Alimohammad Mohammadi (2020)
تحلیلی بر نشانگرهای گفتمان در نقد ترجمه: معرفی الگوی مدیریت گفتمان نقد ترجمه در ایران
علی محمد محمدی، رحیم دهقان (بازنشسته) (1399)
تحلیلی بر رفتارهای منظورشناختی نقش نماهای تفصیلی و تقابلی در گفتمان نقد ترجمه: کاربردی شدگی معنی
علی محمد محمدی (1399)
پژوهشی گفتمانشناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقشنمای “واو” در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی
علی محمد محمدی، علی رجایی (بازنشسته) (1399)
درامدی بر نظام مدیریت گفتمان: نظریه ها، مدلها، راهبردها و پژوهشها
علی محمد محمدی (1396)
The Index of Pragmatic Uses and Functions of "Well" in University EFL Classroom Discourse: A Case Study in Iran
Alimohammad Mohammadi (2015)
THE INDEX OF PRAGMATIC USES AND FUNCTIONS OF WELL IN UNIVERSITY EFL CLASSROOM DISCOURSE: A CASE STUDY IN IRAN
Alimohammad Mohammadi, Daryush Nejadansari, Manizheh Yuhannaee (2015)
رویکردی انسان شناختی به تعامل فرهنگ و ترجمه : کاربردهای آموزشی و پژوهشی برای تربیت مترجم
علی محمد محمدی (1388)
رویکردی پژوهشی به ماهیت نقد ترجمه: کاربردهای آموزشی و پژوهشی
علی محمد محمدی (1388)
تحلیل رویکردهای نظری نقد ترجمه: کاربردهای آموزشی و پژوهشی
علی محمد محمدی (1388)
پایان نامه های تقاضا محور و غیر تقاضا محور
Modeling the Relationship between Meaningful working, Job Crafting, Proactive Motivation: The Moderating Role of Iranian EFL University Teachers Age, Rank, and Tenure
Alimohammad Mohammadi, Houshang Yazdani ghareaghaj, Shahla Roshani Ghale Sheikhi (2024)
A Study on the Presentation of Mitigation Devices in Headway ESL Textbooks
Seyed Mohammad Hosseini, Alimohammad Mohammadi, Noor Al-Aboudi (2023)
The Role of Facebook Social Media on The Development of Writing Skills in Iraqi Intermediate school Classes
Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi, Assad Javad Kazim Aloboodi (2023)
A Study of the Effects of Text-based Instruction on writing of Iraqi High School EFL Learners
Alimohammad Mohammadi, Hamid Varmazyari, Tamadhur Sami Rashash Alshams (2023)
The Effect of Using the CORT Program on Developing EFL University Students' Performance in Academic Writing Skills
Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi, Makarim Ali Hussein (2023)
A Study on the Ethnocentrism and Investment in English Language Learning of Iranian Medical Students
Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi, Afsaneh Nameni (2022)
A Comparative Study of the Frequencies and Functions of Discourse Markers in Charlotte Bronte’s Jane Eyre and Margaret Atwood’s The Handmaid's Tale Based on Fraser’s Model with Pedagogical Implications
Majid Amerian, Alimohammad Mohammadi, Mohammad Ghaffary, Ramin Namaki Araghi (2021)
A Study Of Image Restoration Strategies In Trump's Political Talks Based On Benoit' Model (1995): With Pedagogical Implications
Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi, Hajar Ghanbari (2020)
A Conversation Analysis of Classroom discourse in Iranian EFL Classes
Hamid Reza Dowlatabadi, Alimohammad Mohammadi, shima khedmatgozar (2019)
تاثیر خواندن داستان کوتاه بر فراگیری اتفاقی کلمات بر روز زبان اموزان سال اول با در نظر گرفتن جنسیت
Houshang Yazdani ghareaghaj, Alimohammad Mohammadi, Masoumeh Moghadasi (2019)
A Comparative Study of the Frequencies and Functions of Discourse Markers in Farhady’s Research Methods in Applied Linguistics and Nunan’s Research Methods in Language Learning: with Pedagogical Implications
Alimohammad Mohammadi, Majid Amerian, Leyla Gandomkar (2018)
سوابق اجرایی
مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی
(1388 - 1390)
مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی
(1384 - 1386)
بیشتر
پیوندها
https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=8BCg1DIAAAAJ&scilu=&scisig
https://orcid.org/0000-0002-7087-0656
http://scimet.basu.ac.ir/AliMohammad_Mohammadi
بیشتر