این کار یک الگوریتم جدید برای تشخیص، طبقهبندی و مکانیابی خطا (FDCL) در خطوط انتقال معرفی میکند که با تحلیل سیگنالهای ولتاژ از هر دو طرف خط و سیگنالهای جریان از یک سمت انجام میشود. این روش از ویژگیهای تجزیه حالت تجربی (EMD) سیگنالهای جریان و ولتاژ ترمینال و تبدیل هیلبرت-هوانگ (HHT) برای پیادهسازی یک طرح حفاظت کامل استفاده میکند. در مراحل تشخیص و طبقهبندی خطا، یک شاخص جدید و کارآمد به نام شاخص انرژی رله (REI) برای سیگنالهای جریان و ولتاژ ترمینال در نزدیکی انتهای خط استفاده میشود و زمان رسیدن موج مسافرتی ولتاژ از هر دو طرف خط که با استفاده از HHT به دست آمده است، برای مکانیابی خطا به کار میرود. روش توسعهیافته در این مطالعه برای انواع مختلف خطاهای کوتاهمدت متقارن/غیرمتقارن و زمیندار/غیرزمیندار در چهار سناریوی دقیق و در ۲۸ سناریوی مختلف پیادهسازی شده است که نتایج خروجی ارائه شده است. در ارزیابی کلی از طریق پیادهسازی ۹۰۰ سناریوی مختلف عادی و بحرانی، میانگین زمان تأخیر ۵ میلیثانیه برای تشخیص خطا، نرخ موفقیت ۹۶ درصد برای طبقهبندی خطا و میانگین خطای مکانیابی خطا کمتر از ۰.۵ درصد محاسبه شده است.